Als retailer ben je bekend met de uitdagingen die zich in de winkel, alsook in de backoffice, kunnen voordoen. Wij zijn ervan overtuigd dat automatisering de oplossing biedt voor veel van deze veelvoorkomende problemen.
Denk hierbij onder andere aan minimale bestelhoeveelheden, voorraadbeheer en verkoop op rekening.
Elke ondernemer weet hoe belangrijk het hebben van inzicht in de voorraad is. Zonder voorraad is het dan ook onmogelijk om orders uit te leveren. Het voorraadbeheer systeem van Vendit vergemakkelijkt dit proces, zodat jij je op andere belangrijke activiteiten kan focussen. Op deze manier kunnen diverse vervelende scenario’s, zoals bijvoorbeeld het niet kloppen van de voorraad (negatieve voorraad) voorkomen worden.
Bij het kiezen van een juist voorraadbeheersysteem zien wij met regelmaat diverse vragen voorbij komen. Vooral de vraag of het aanschaffen van een voorraadbeheer systeem noodzakelijk is, is veelvoorkomend. Daarom hebben wij voor het gemak de voordelen van voorraadbeheer op een rijtje gezet.
Houd voorraad realtime bij
Houd de voorraad heel specifiek bij
Slim inkopen door te kijken naar een min – max voorraad
Let op de kosten van jouw producten
Ga voor zekerheid en zorg voor een veiligheidsvoorraad
Bekijk je oude voorraad
Analyseer oudere verkoopdata
Zorg ervoor dat je een duidelijke keuze maakt in voorraadbeheer methodes
Maak weloverwogen keuzes in je voorraadbeheer
Uitdraaien van je dagverkoopbestellijst
Je kunt kosten besparen
Toegevoegde waarde voor jouw bedrijf
Handig bepalen van voorraadhoogten
Efficiënt werken
Hoge gebruiksvriendelijkheid
Optimaliseer jouw verkoopproces met de geavanceerde kassasoftware van Vendit. Snel, betrouwbaar en gemakkelijk te integreren. Vereenvoudig transacties en behoud overzicht met intuïtieve functionaliteiten die specifiek zijn afgestemd op de outdoorbranche.
Beheer reparaties eenvoudig en efficiënt. Houd de voortgang bij, stroomlijn communicatie met klanten en zorg voor een vlotte afhandeling van reparatieverzoeken. Met Vendit heb je volledige controle over het reparatieproces.
Bekijk in één overzichtelijk dashboard jouw omzet, marge, korting, aantal transacties, aantal verkocht, gemiddelde transactiewaarde, gemiddeld aantal producten per transactie en vergelijk deze real-time met een voorgaande periode, zodat je gelijk weet waar je met jouw organisatie staat.
Succesvol online ondernemen begint voor jou met een webshop die altijd up-to-date is. Uiteraard wil je dat de artikelinformatie in jouw webshop actueel is en het liefst een automatische verwerking van jouw webshoporders. Het webshop voorraadbeheer kan namelijk een hele klus zijn. De Vendit e-commerce en webshop software zorgt daarvoor en neem je veel werk uit handen.
Artikelbestanden van leveranciers kunnen eenvoudig worden ingelezen. Er zijn diverse koppelingen voor automatisch verwerken van artikelbestanden, elektronisch bestellen en indien gewenst ook voor het geautomatiseerd uitwisselen van verkoop- en voorraadgegevens.
Kassabonnen
Leveranciers
Inventariseren
Klantbestellingen
Barcodes scannen
Prijslabels in meerdere formaten
Offertes
Betrouwbare rapportages
BTW verlegd bij verkoop aan buitenland
Orders
Openstaande posten
Voorraad splitsen obv serienummer
Pakbonnen
Debiteuren
Klantloyaliteit
Facturen
Verkoop in de wacht
Met het Online Dashboard krijg je waar ook ter wereld, op ieder device, direct inzage in de belangrijkste KPI’s en cijfers binnen jouw organisatie. Bekijk in één overzichtelijk dashboard de omzet, marge, korting, aantal transacties, aantal verkocht, gemiddelde transactiewaarde, gemiddeld aantal producten per transactie en vergelijk deze real-time met een voorgaande periode, zodat je gelijk weet waar je met jouw organisatie staat. Tevens kan je een selectie maken op bepaalde merken, omzetgroepen en/of medewerkers om een nadere analyse op jouw cijfers te doen!
Inmiddels doen ruim 80% van de consumenten jaarlijks meerdere aankopen online. Een goed vindbare webshop zorgt voor meer omzet en bovendien voor meer traffic naar de fysieke winkel. Vendit biedt je een totaaloplossing, waaronder de webshop, orderverwerking, voorraadbeheer winkel, marketing- en rapportagetools, support en hosting. Zo kan je kiezen uit een groot aantal designs of een volledig gepersonaliseerde online winkel welke ons professionele ontwikkelteam voor je desgewenst geheel op maat maakt. De Vendit webshops zijn zowel geschikt voor een PC, tablet als mobiel.
Succesvol online ondernemen begint met een webshop die altijd up-to-date is. Uiteraard wil je dat de artikelinformatie in jouw webshop actueel is en het liefst een automatische verwerking van de webshoporders. Het webshop voorraadbeheer kan namelijk een hele klus zijn.
De Vendit e-commerce en webshopsoftware zorgt daarvoor en neemt veel werk uit handen!
Het aannemen en verwerken van opdrachten zijn in een handomdraai gerealiseerd
Reparatieopdrachten aanmaken voor externe reparatiebedrijven
Meerdere servicehandelingen of klachtomschrijvingen invoeren
Standaardkosten per productgroep aanmaken
Opdrachten inplannen in je werkplaats
Bruikleen registratie
Grafisch planningsoverzicht
Staat van het aangeboden object registreren bij inname
Per dagdeel en per persoon zien hoeveel tijd er nog vrij is
Statussen toekennen per reparatie (bijvoorbeeld prijsopgave, wacht op onderdelen)
Verlof en/of ziekte registratie in de planning
Afgiftebewijs voor klant
Het Vendit Systeem bevat veel standaardfuncties waarmee je jouw winkel optimaal automatiseert. Je kunt echter ook aanvullende modules en extra toepassingen kiezen, waarmee wij volledig kunnen inspelen op de wensen en eisen van je bedrijf. Wil je weten wat Vendit specifiek voor je winkelautomatisering kan betekenen? Maak dan een afspraak via het contactformulier, 010 – 442 44 20 of sales@vendit.nl. Wij geven jou dan geheel vrijblijvend een interactieve demonstratie van de flexibiliteit en vele mogelijkheden van het Vendit systeem.