Het alles-in-één-automatiseringsplatform voor outdoor retailers

Als retailer ben je bekend met de uitdagingen die zich in de winkel, alsook in de backoffice, kunnen voordoen. Wij zijn ervan overtuigd dat automatisering de oplossing biedt voor veel van deze veelvoorkomende problemen.

Units 

Met het Vendit winkelmanagementsysteem is het mogelijk om naast reguliere artikelen ook met Units te werken. 

Units zijn onmisbaar als het gaat om de verkoop/reparatie van bijvoorbeeld auto’s, motoren, boten, caravans of campers. Het uiteindelijke samengestelde product wordt vaak  aan de hand van diverse fabrieksopties, accessoires en persoonlijke klantwensen samengesteld. 

Het is onder andere mogelijk om per merk of type/uitvoering, alle mogelijke fabrieksopties en accessoires, met bijbehorende bestelnummers, omschrijvingen en inkoop-/verkoopprijzen vast te leggen. Hierdoor is het zeer eenvoudig om tijdens het verkoopproces de gewenste samenstelling van het product te configureren, te bestellen en te factureren. 

Iedere Unit is binnen het Vendit Systeem uniek, waardoor je direct inzage hebt in de complete historie van de Unit, zoals inkoop/verkoop/inruil/onderhoud/reparaties en eigena(a)r(en). 

Daarnaast biedt Vendit de mogelijkheid om Units eenvoudig in te plannen in de grafische werkplaatsplanning, om deze klaar te maken voor verkoop of om onderhoud/reparaties aan uit te voeren. Hierbij kan je vrije en/of vooraf gedefinieerde werkzaamheden opgeven, inclusief de benodigde arbeidstijd, monteur(s) en bijbehorende uurtarieven.

Pauw

Functies voor outdoor specialisten

Functies

  • Eenvoudig aanmaken van klantorders met aanbetaling en facturatie op rekening

  • Offertes maken voor klanten

  • Actuele artikelinformatie en samengestelde artikelen

  • Eenvoudige klantselecties maken ten behoeve van specifieke mailingen

  • Bruikleen- en inruilregistratie

  • Serienummerregistratie

  • Omzetsnelheid en doorverkoopcijfers

  • Tijdregistratie werknemers

  • Klantorders en reserveringen

Additionele modules

  • Reparatiemodule met uitgebreide grafische planning

  • SMS module, verstuur een SMS wanneer een reparatie gereed is of een order binnen is gekomen

  • Koppeling met alle bekende boekhoudpakketten, waaronder Twinfield en Exact

  • Klantenpas- en loyaliteitsmodule

Waarom Vendit?

1

Complete kassasoftware

Optimaliseer jouw verkoopproces met de geavanceerde kassasoftware van Vendit. Snel, betrouwbaar en gemakkelijk te integreren. Vereenvoudig transacties en behoud overzicht met intuïtieve functionaliteiten die specifiek zijn afgestemd op de outdoorbranche.

2

Werkplaats functionaliteiten

Beheer reparaties eenvoudig en efficiënt. Houd de voortgang bij, stroomlijn communicatie met klanten en zorg voor een vlotte afhandeling van reparatieverzoeken. Met Vendit heb je volledige controle over het reparatieproces.

3

Uitgebreide en betrouwbare rapportages

Bekijk in één overzichtelijk dashboard jouw omzet, marge, korting, aantal transacties, aantal verkocht, gemiddelde transactiewaarde, gemiddeld aantal producten per transactie en vergelijk deze real-time met een voorgaande periode, zodat je gelijk weet waar je met jouw organisatie staat.

4

Webshop integratie

Succesvol online ondernemen begint voor jou met een webshop die altijd up-to-date is. Uiteraard wil je dat de artikelinformatie in jouw webshop actueel is en het liefst een automatische verwerking van jouw webshoporders. Het webshop voorraadbeheer kan namelijk een hele klus zijn. De Vendit e-commerce en webshop software zorgt daarvoor en neem je veel werk uit handen.

5

Leveranciers koppelingen

Artikelbestanden van leveranciers kunnen eenvoudig worden ingelezen. Er zijn diverse koppelingen voor automatisch verwerken van artikelbestanden, elektronisch bestellen en indien gewenst ook voor het geautomatiseerd uitwisselen van verkoop- en voorraadgegevens.

Functionaliteiten Vendit Systeem

  • Kassabonnen

  • Leveranciers

  • Inventariseren

  • Klantbestellingen

  • Barcodes scannen

  • Prijslabels in meerdere formaten

  • Offertes

  • Betrouwbare rapportages

  • BTW verlegd bij verkoop aan buitenland

  • Orders

  • Openstaande posten

  • Voorraad splitsen obv serienummer

  • Pakbonnen

  • Debiteuren

  • Klantloyaliteit

  • Facturen

  • Verkoop in de wacht

Online dashboard

Met het Online Dashboard krijg je waar ook ter wereld, op ieder device, direct inzage in de belangrijkste KPI’s en cijfers binnen jouw organisatie. Bekijk in één overzichtelijk dashboard de omzet, marge, korting, aantal transacties, aantal verkocht, gemiddelde transactiewaarde, gemiddeld aantal producten per transactie en vergelijk deze real-time met een voorgaande periode, zodat je gelijk weet waar je met jouw organisatie staat. Tevens kan je een selectie maken op bepaalde merken, omzetgroepen en/of medewerkers om een nadere analyse op jouw cijfers te doen!

Mockup_smartphone_OnlineDashboard

Uitgebreide en betrouwbare rapportages

  • Grootboekjournaal
  • Omzet en- margelijst van: omzetgroepen / merken / leveranciers en producten
  • Periode vergelijken (per dag / week / maand / jaar)
  • Producten Top / Flop 100
  • Omloopsnelheid per product / omzetgroep
  • Doorverkooplijst
  • Voorraadlijst
Dashboard

E-commerce mogelijkheden

Inmiddels doen ruim 80% van de consumenten jaarlijks meerdere aankopen online. Een goed vindbare webshop zorgt voor meer omzet en bovendien voor meer traffic naar de fysieke winkel. Vendit biedt je een totaaloplossing, waaronder de webshop, orderverwerking, voorraadbeheer winkel, marketing- en rapportagetools, support en hosting. Zo kan je kiezen uit een groot aantal designs of een volledig gepersonaliseerde online winkel welke ons professionele ontwikkelteam voor je desgewenst geheel op maat maakt. De Vendit webshops zijn zowel geschikt voor een PC, tablet als mobiel.

Succesvol online ondernemen begint met een webshop die altijd up-to-date is. Uiteraard wil je dat de artikelinformatie in jouw webshop actueel is en het liefst een automatische verwerking van de webshoporders. Het webshop voorraadbeheer kan namelijk een hele klus zijn. 

De Vendit e-commerce en webshopsoftware zorgt daarvoor en neemt veel werk uit handen!

Oplevering-Webshop-Antilope-Outdoor-Vendit-2022

Functionaliteiten werkplaats

  • Het aannemen en verwerken van opdrachten zijn in een handomdraai gerealiseerd

  • Reparatieopdrachten aanmaken voor externe reparatiebedrijven

  • Meerdere servicehandelingen of klachtomschrijvingen invoeren

  • Standaardkosten per productgroep aanmaken

  • Opdrachten inplannen in je werkplaats

  • Bruikleen registratie

  • Grafisch planningsoverzicht

  • Staat van het aangeboden object registreren bij inname

  • Per dagdeel en per persoon zien hoeveel tijd er nog vrij is

  • Statussen toekennen per reparatie (bijvoorbeeld prijsopgave, wacht op onderdelen)

  • Verlof en/of ziekte registratie in de planning

  • Afgiftebewijs voor klant

Interesse in het automatiseren van je winkel?

Het Vendit Systeem bevat veel standaardfuncties waarmee je jouw winkel optimaal automatiseert. Je kunt echter ook aanvullende modules en extra toepassingen kiezen, waarmee wij volledig kunnen inspelen op de wensen en eisen van je bedrijf. Wil je weten wat Vendit specifiek voor je winkelautomatisering kan betekenen? Maak dan een afspraak via het contactformulier, 010 – 442 44 20 of sales@vendit.nl. Wij geven jou dan geheel vrijblijvend een interactieve demonstratie van de flexibiliteit en vele mogelijkheden van het Vendit systeem.