Beste voorraadbeheer voor de retail

Elke ondernemer weet hoe belangrijk het hebben van inzicht in de voorraad is. Zonder voorraad is het dan ook onmogelijk om orders uit te leveren. Het voorraadbeheer systeem van Vendit vergemakkelijkt dit proces, zodat elke ondernemer zich op andere belangrijke activiteiten kan focussen. Op deze manier kunnen diverse scenario’s, zoals bijvoorbeeld het niet kloppen van de voorraad (negatieve voorraad) voorkomen worden.

Voordelen voorraadbeheer

Bij het kiezen van een juist voorraadbeheersysteem zien wij met regelmaat diverse vragen voorbij komen.
Vooral de vraag of het aanschaffen van een voorraadbeheer systeem noodzakelijk is, is veelvoorkomend.
 
Daarom hebben wij voor het gemak de voordelen van een voorraadbeheer voor u op een rij gezet.

Voordelen voorraadbeheer Vendit Systeem

  • Handig bepalen van voorraadhoogten

  • Efficiënt werken middels voorraadbeheersystemen

  • Hoge gebruiksvriendelijkheid

  • Voorraadbeheersystemen bieden toegevoegde waarde voor jouw bedrijf

  • Te veel goederen bestellen is verleden tijd

10 tips voorraadbeheersystemen:

  • Houd je voorraad realtime bij

  • Houd je voorraad heel specifiek bij

  • Slim inkopen door te kijken naar een min – max voorraad

  • Let op de kosten van jouw producten

  • Ga voor zekerheid en zorg voor een veiligheidsvoorraad

  • Bekijk de oude voorraad

  • Analyseer je oudere verkoopdata

  • Zorg ervoor dat je een duidelijke keuze maakt in voorraadbeheer methodes

  • Maak weloverwogen keuzes in jouw voorraadbeheer

  • Draai regelmatig de dagverkoopbestellijst

Waarom Vendit?

1

Complete kassasoftware

Optimaliseer jouw verkoopproces met de geavanceerde kassasoftware van Vendit. Snel, betrouwbaar en gemakkelijk te integreren. Vereenvoudig transacties en behoud overzicht met intuïtieve functionaliteiten die specifiek zijn afgestemd op jouw branche.

2

Ontzorgen en ondersteunen

Wij ontwikkelen onze winkelmanagement oplossingen volledig zelf. Met onze 40 betrokken collega’s werken wij iedere dag aan onze kwalitatief hoogwaardige automatiseringsoplossingen en service. Om je nóg beter van dienst te kunnen zijn.

3

Uitgebreide en betrouwbare rapportages

Bekijk in één overzichtelijk dashboard jouw omzet, marge, korting, aantal transacties, aantal verkocht, gemiddelde transactiewaarde, gemiddeld aantal producten per transactie en vergelijk deze real-time met een voorgaande periode, zodat je gelijk weet waar je met jouw organisatie staat.

4

Webshop integratie

Succesvol online ondernemen begint voor jou met een webshop die altijd up-to-date is. Uiteraard wil je dat de artikelinformatie in jouw webshop actueel is en het liefst een automatische verwerking van jouw webshoporders. Het webshop voorraadbeheer kan namelijk een hele klus zijn. De Vendit e-commerce en webshop software zorgt daarvoor en neem je veel werk uit handen.

5

Leveranciers koppelingen

Artikelbestanden van leveranciers kunnen eenvoudig worden ingelezen. Er zijn diverse koppelingen voor automatisch verwerken van artikelbestanden, elektronisch bestellen en indien gewenst ook voor het geautomatiseerd uitwisselen van verkoop- en voorraadgegevens.

Even kennismaken?

Plan je gesprek in - no strings attached

Nu gratis demo boeken

Basis functionaliteiten Vendit Systeem

  • Kassabonnen

  • Leveranciers

  • Inventariseren

  • Klantbestellingen

  • Barcodes scannen

  • Prijslabels in meerdere formaten

  • Offertes

  • Betrouwbare rapportages

  • BTW verlegd bij verkoop aan buitenland

  • Orders

  • Openstaande posten

  • Voorraad splitsen obv serienummer

  • Pakbonnen

  • Debiteuren

  • Klantloyaliteit

  • Facturen

  • Verkoop in de wacht

Voorraadbeheer?

Onder de term voorraad beheer wordt eigenlijk alles verstaan wat te maken heeft met het beheren van de goederenstromen binnen uw onderneming. Voorraadbeheer heeft onder andere te maken met inzicht in de voorraad, de voorraadplanning en de planning voor de voorraadlocaties.

 

Met behulp van de rapportages en dashboards van Vendit kan je direct zien wat er zich binnen de organisatie afspeelt. Door interfiliaal functionaliteiten kan je eenvoudig alle goederenverplaatsingen tussen de vestigingen beheren, zoals voorraad(her)verdeling, bestellen bij een centraal magazijn of onderlinge bestellingen tussen de vestigingen.

 

Ieder filiaal heeft zijn eigen omzet- en voorraadregistratie en uiteraard zijn afwijkende in- en verkoopprijzen als ook min/max voorraden per filiaal in te stellen. 

smshutterstock_638768155

Extra functionaliteiten

  • Artikelbestanden importeren

  • Prijsetiketten printen

  • Leveranciers bestellingen

  • Facturatie op rekening

  • Barcode scanning

  • Voorraadbeheer

  • Rapportages

  • Statistieken

  • Grootboekjournaal

Naast kassa software ook hardware

Vendit levert naast het kassasysteem ook de benodigde hardware. Wij hebben goede afspraken met leveranciers zoals Datalogic, Epson en Zebra. Hierdoor kunnen wij de beste kwaliteit, prestaties en service bieden tegen een zo aantrekkelijk mogelijke prijs. De implementatie van jouw nieuwe kassasysteem verloopt zo altijd probleemloos en binnen de gestelde tijd.

 

Met Vendit ben je verzekerd van een optimale functionaliteit en één betrouwbaar adres voor Point of Sale apparatuur.

 

Tevens leveren wij verbruiksartikelen zoals kassarollen, labels, schapkaarten en klantenpassen.

Handheld-Vendit-Product-vierkant-1

Jouw branche

Onze automatiseringsoplossingen voortdurend afstemmen op de wensen en behoeften van onze klanten… dat is wat wij al meer dan 35 jaar doen. Ruim 12.000 gebruikers in meer dan 40 branches maken iedere dag gebruik van ons complete afrekensysteem.

 

Automatiseringsoplossingen die wij specifiek hebben aangepast aan jouw branche. 

Kookwinkel-Borrelplank-1-15-1024x683

Een aantal branches

  • Doe-het-zelf

  • Elektro

  • Food & Drinks

  • Juwelier
  • Mode

  • Muziek

  • Outdoor

  • Sport

  • Telecom

  • Tweewieler

  • Wonen

  • .. en nog veel meer

Interesse in het automatiseren van je winkel?

Het Vendit Systeem bevat veel standaardfuncties waarmee je jouw winkel optimaal automatiseert. Je kunt echter ook aanvullende modules en extra toepassingen kiezen, waarmee wij volledig kunnen inspelen op de wensen en eisen van je bedrijf. Wil je weten wat Vendit specifiek voor je winkelautomatisering kan betekenen? Maak dan een afspraak via het contactformulier, 010 – 442 44 20 of sales@vendit.nl. Wij geven jou dan geheel vrijblijvend een interactieve demonstratie van de flexibiliteit en vele mogelijkheden van het Vendit systeem.

Zij maakten hun workflows al beter

Achteraf hadden we veel eerder moeten overstappen naar de webshop van Vendit. We hebben jarenlang alle online bestellingen handmatig moeten verwerken ...


Patrick van Dessel

Beheer Hopmans online webshop

Lees het volledige interview

Met Vendit besparen we nu al flink op de accountantskosten! We versturen ook een betaallink mee in onze facturen, dat scheelt een hoop nabellen en ...


Ruud Davids

Eigenaar Almeers Caravan Bedrijf

Lees het volledige interview

Voorraadbeheer tussen winkel, magazijn en webshop is in onze business een cruciale factor. Alle cijfers moeten kloppend zijn. Met het Vendit Systeem ...


Rick van Stippent

Eigenaar van het autorenovatiebedrijf Stipt

Lees het volledige interview