Vernieuwd Service en Onderhoudsbeurtenbeheer

Vendit kondigt vandaag trots de introductie aan van het vernieuwde ‘Service- en onderhoudsbeurt beheer’. Deze toevoeging stelt fietswinkeliers in staat om klanten eenvoudig te benaderen voor tijdig onderhoud aan hun aangekochte (elektrische) fietsen..

 

Vernieuwd Service en Onderhoud beheer

 

Het beheer van service- en onderhoudsafspraken wordt hiermee een fluitje van een cent en een zorgeloze ervaring voor jouw klanten. Met slechts één druk op de knop kan je klanten een gepersonaliseerde e-mail en/of sms sturen met een uitnodiging om een afspraak te maken voor een service- of onderhoudsbeurt.

 

Wanneer je ook gebruik maakt van de optionele Plan-IT Online Afspraak Planner*, wordt er een unieke link met de e-mail/sms meegestuurd waarmee je klant direct online een afspraak kan inplannen. Omdat alle klant- en fietsgegevens reeds bekend zijn, hoeft de klant enkel nog een beschikbare datum te selecteren, waarna jij direct een reparatieaanvraag ontvangt in het Vendit Systeem. Nadat je deze aanvraag hebt goedgekeurd ontvangt de klant per e-mail een bevestiging van de afspraak. Eén werkdag voor de geplande afspraak, ontvangt de klant een afspraakherinnering per sms.

 

Dit betekent dat fietsenwinkeliers niet langer handmatig afspraken hoeven in te voeren en dat jij als fietsenwinkelier jouw klanten een eenvoudige manier aanbiedt om hun fiets in topconditie te houden. Het resultaat is een hogere werkplaatsomzet, hogere klanttevredenheid, minder administratieve handelingen en een efficiënter beheer van service- en onderhoudsbeurten.

 

Hoe werkt het?

  1. Bij verkoop van een fiets, selecteer je het gewenste service-/onderhoudspakket.

  2. Vanuit het Vendit Systeem worden de gepersonaliseerde uitnodigingen voor de aankomende service- en onderhoudsbeurten per e-mail en/of sms naar de klanten gestuurd.

  3. De klant ontvangt een uitnodiging per mail en/of sms om een afspraak te maken voor een service- of onderhoudsbeurt. Wanneer je de Plan-IT Online Afspraak Planner* gebruikt, kan de klant op een link in de uitnodiging klikken, om direct bij jouw winkel een afspraak in te plannen. Deze agenda is real-time gekoppeld aan de reparatie- en werkplaatsagenda in het Vendit Systeem, zodat de klant alleen een datum kan plannen die bij jullie nog beschikbaar is.

  4. In het Vendit Systeem zie je dat er een nieuwe reparatieaanvraag is. Met een druk op de knop maak je direct de reparatie aan en ontvangt de klant een afspraakbevestiging. Eén werkdag voor de geplande afspraak, ontvangt de klant een herinnering per sms. Dit zorgt ervoor dat de no-show laag blijft.

  5. Wanneer de reparatie is afgerond, wordt de klant hierover geïnformeerd per sms. In deze sms kan je ook een betaallink meesturen, waarmee de klant gelijk het openstaande bedrag kan betalen met b.v. iDeal of Bancontact.

 

Het vernieuwde service- en onderhoudsbeurtenbeheer wordt kosteloos aan alle Vendit gebruikers beschikbaar gesteld die reeds de werkplaats- en reparatiemodule in bezit hebben.

 

*Plan-IT Online Afspraak Planner

De kosten voor de Plan-IT Online Afspraak Planner bedragen € 19,- per maand/per filiaal. De installatiekosten bedragen € 150,- voor het eerste filiaal en € 99,- voor elk volgend filiaal. Meer weten? Neem contact op met jouw Vendit accountmanager.

 

 

Afspraak
Bevestiging

 

Voordelen

  • Hogere werkplaatsomzet
  • Continue aanstroom van afspraken in de werkplaats
  • Tijdsbesparing door automatisering van de servicebeurten
  • Verhoogt de flexibiliteit en klanttevredenheid
  • Werkt ook met service-/onderhoudspakketten welke u reeds in het verleden heeft geselecteerd.