81 procent van de consumenten vertrouwt een online review evenveel als een persoonlijke aanbeveling. Uit onderzoeken blijkt niet alleen dat het vertrouwen in online reviews erg groot is, een ruime meerderheid van de klanten (77 procent volgens Business.com) leest tevens één of meerdere reviews voordat zij tot aankoop overgaan. En niet alleen de reviews zelf worden gelezen.. ook de reacties van de bedrijven op deze reviews worden vervolgens weer bekeken.
Het is daarom van groot belang om klanten de mogelijkheid te geven reviews te delen met andere potentiële klanten. Dit hoeven niet enkel positieve reviews te zijn, want een negatieve review met een goede reactie van het bedrijf is ook erg nuttig.
Vendit heeft goede ervaringen met de 5-sterrenspecialist en heeft een koppeling ontwikkeld. Deze koppeling betekent dat er volledig geautomatiseerd een bedankmail wordt gestuurd naar de klant. Dat blijkt de grootste meerwaarde te zijn. Er wordt niet veelvoudig gevraagd om een lange vragenlijst in te vullen, maar jouw klant wordt bedankt voor de aankoop en mag vrijblijvend een beoordeling achterlaten. Uit metingen is gebleken dat gemiddeld 64,7% een beoordeling schrijft. Een aantal mooie voorbeelden van bedrijven die dit al gebruiken zijn: Ruben Robijn, Schoonderbeek Elektro, Banierhuis, Caravan Extra en Bang & Olufsen Hegeman.
Meer weten? Kijk op: www.5sterrengroeipromotor.nl
Gratis adviesgesprek
Vendit gelooft in de meerwaarde van reviews. Jij ook? Je kunt geheel vrijblijvend een adviesgesprek aanvragen met een reviewexpert. In dit gesprek kan je eens kijken wat reviewmarketing voor jouw bedrijf kan betekenen en of het iets voor jullie is.